Gépjármű biztosítások

kotelezobiztiositas_gfb_kampanykep-730x300

Az akutális KGFB tarifát az alábbi oldal alján, a ‘Dokumentumok és ügyintézés’ szekcióban találjátok:
https://www.aegon.hu/kotelezo-biztositas


KGFB Szerződések évfordulóra történő felmondása, beérkezésének utolsó napja, határideje:

  • A december 31-i évfordulós szerződések esetében december 01. 24:00 óra
  • 12.31. utáni évfordulós szerződések esetében a „Szerződés évfordulója -30 nap 24:00 óra” (tehát pl. 05.01-jei évforduló esetén 04.01. 24:00 óra)

Felmondás szabályos beérkezése

Kérjük, hogy a felmondások beküldéséhez a webszerviz szolgáltatásunkat szíveskedjetek használni. Ez megfelelő és elegendő, ezért kérjük, hogy webszerviz küldés esetén e-mailen, faxon, papíron ne küldjétek be a felmondást.

  • A december 31-i évfordulós szerződéseket érintő felmondásokat 2020. december 1-jén (kedd) éjfélig lehet elfogadni.
  • A papír alapú felmondásokat minden esetben érkezési bélyegzővel kell ellátni. A papír alapon átvett, de elektronikus formában továbbított felmondásokat az érkezési bélyegzővel ellátott formában kell szkennelni. (Egyértelműen látszódnia kell a beérkezés időpontjának, és az átvétel helyének.)
  • Az ügyfelek számára nyitva tartott AEGON egységek, 2020.december 1-jén, kedden a nyitvatartási idő végéig fogadhatják el a személyesen leadott felmondásokat.
  • Az AEGON egységekben és a Contact Centerben, a faxon beérkezett felmondásokat 2020. december 01-jén, kedd éjfélig lehet elfogadni.
  • A nem december 31-i szerződések esetében legkésőbb a „Szerződés évfordulója – 30. napon kell beérkeznie a biztosítóhoz.
  • Az e-mailben érkező felmondások szabályai
    • a szerződő ügyfeleink a www.aegon.hu „Írjon nekünk” www.aegon.hu/irjonnekunk oldalon küldhetik be a felmondást az írásbeliség szabályainak megfelelően, azaz a szabályos és aláírt felmondást az e-mailhez csatolni kell,
    • megbízott biztosításközvetítőink, üzletkötők a szabályos és aláírt felmondások szkennelt csatolmányait a Partneri Írjon nekünk felületen keresztül
    • alkuszok az alkusziugyintezes@aegon.hu e-mail címre küldhetik

Felmondás formája A GFB szerződéseket az alábbi csatornákon lehet felmondani:

  • Levélben, melyet a Contact Center címére lehet továbbítani: AEGON Mo. Biztosító Zrt. Contact Center 9401 Sopron, Pf.22
  • Faxon a Contact Center 06-1-476-5710-es fax számra lehet faxolni.
  • Személyesen a szerződő által aláírt formában leadható a Központi Ügyfélszolgálati Irodában, ÖHÜ-ben, ALFA Ügynökségeken, Értékesítési pontokon (KÉP) (Megbízás esetén az alkusz aláírása is elegendő.)
  • E-mailben az aegon.hu „Írjon nekünk” www.aegon.hu/irjonnekunk oldalon a szabályos és aláírt felmondás csatolásával, illetve megbízott biztosításközvetítőink, üzletkötők küldhetik a szabályos és aláírt felmondások szkennelt csatolmányait a Partneri Írjon nekünk felületen keresztül
  • Megbízott biztosításközvetítő partnereink az alkusziugyintezes@aegon.hu e-mail címre küldhetik

Figyelem!  Csupán e-mailben leírt és szabályos felmondást csatolásként nem tartalmazó e-mailes felmondás továbbra sem fogadható el!

  • PKR-ből továbbítva, „Belső kimenő levél” indításával, a szerződő által kézírással aláírt szabályos felmondás szkennelt formában történő csatolásával. Figyelem! Csupán a PKR-ben leírt és szabályos felmondást csatolásként nem tartalmazó felmondás nem fogadható el!

A „Belső kimenő levél” indításakor a „Csoport” mezőben a Konkrét szerződésekkel kapcsolatos kérdések „Tárgy” mezőben a „Szerződés – GFB – Ügyfél neve, Rendszám adatokat kell kiválasztani.

    • A szerződésszám megadása kötelező.
    • Csatolmány csatolása kötelező.

  • Web Service szolgáltatás Alkuszi Partnerek részére

A Web Service szolgáltatás kiemelt Alkuszi Partnereink részére kialakított szolgáltatás, melynek keretében partnereink elektronikus formában adják át a biztosító részére szerződő/üzembentartó ügyfelünk által kezdeményezett felmondást.

A kialakított szolgáltatás eléréséhez partnereink előzetesen jogosultságot kapnak.

A felületen az alábbi adatok megadásával kezdeményezhető a felmondás:

    • Felmondás hatálya (csak dátum lehet) – ez csak és kizárólag az évforduló napja-1 nap lehet.
    • Szerződés szám (csak pontosan 8 vagy 9 hosszú szám lehet) –ez a meglévő, élő GFB-s szerződés száma.
    • Rendszám (6 karakter) – a meglévő, élő GFB-hez tartozó rendszám.

Mindegyik paraméter megadása kötelező.

A megadott adatok alapján a rendszer ellenőrzést végez.

  • Ha hibás a mezőkben megadott adatok formátuma, akkor a megjelenő hibaüzenetben a rendszer pontosan jelzi, hogy melyik adat hibás formátumú.
  • Ellenőrzi, hogy a megadott felmondás hatálya>=30. Ha ez nem teljesül, akkor a hibaüzenet: „A felmondás csak az évfordulót megelőzően, de minimum 30 nappal előtte kezdeményezhető.”
  • Ellenőrzi, hogy a WS szolgáltatás által átadott és BRUNO által visszaadott rendszám egyezik-e. Ha nem egyezik -> hibaüzenet: „A felmondás előjegyzése sikertelen.”

A Web Service-en átadott elektronikus felmondásokhoz tartozó papíralapú dokumentációt csak szükség esetén kérjük be az alkusztól.


Felmondáshoz szükséges iratok  

Felmondó levél, amelynek tartalmaznia kell:

  • Szerződő üzembentartó nevét
  • Szerződő üzembentartó címét
  • Gépjármű rendszámát
  • Szerződésszámot
  • Évforduló napját
  • Felmondás napját
  • Szerződő üzembentartó aláírását
  • Alkuszi megbízási szerződés, ha a felmondást alkuszi partnerünk vette át.

Megbízott biztosításközvetítői partnereink minden főkódra a BROKERI_HETI_ALLEGY_0000900000_20170000.xls listában ellenőrizhetik a törölt szerződéseket.

A lista a PKR-n kívüli statisztikák Listák/Egyeztető listák/Állományegyeztető listák mappában kerül terítésre minden héten.